Images de page
PDF
ePub

474

MEMOIRES D'OLIVIER DE LA MARCHE.

de Portugal fut archevesque de Lisbonne (qui est le plus-grand benefice du royaume) et fut faict cardinal, et moult élevé, tant par sa noble naissance, comme pour ses vertus mais il mourut au lieu de Romme assez tost apres, et en ses jeunes jours, comme il est dict dessus et cy-en-apres je deviseray des deux autres, temps apres autre, selon qu'il appartiendra.

[ocr errors][merged small][ocr errors]

TABLE DES MATIÈRES

CONTENUES

DANS LE NEUVIÈME VOLUME.

LES MEMOIRES DE MESSIRE OLIVIER DE LA MARCHE, premier maistre-d'hostel de l'archeduc Philippe d'Austriche, comte de Flandres, mis en lumière par Denis Sauvage.

AVERTISSEMENT DE L'EDITeur,

NOTICE SUR Olivier de la Marche,

Page 1

PRÉCIS DE L'ORIGINE, DES PROGRÈS ET DE LA DÉCADENCE DE LA SECONDE MAISON de Bourgogne, depuis Philippe-le-Hardi, jusqu'à Marie, aïeule de Charles-Quint.

T

PRÉFACE ET INTRODUCTION DE MESSIRE OLIVIER
DE LA MARCHe.

CHAPITRE I. De l'ancien et nouvel estat de la

maison d'Austriche et des anciénes et nou- ›
velles armoiries d'icelle.

3

7

21

87

95

CHAP. II. De l'ancien estat de Bourgongne,
jusques au temps qu'il fut reduit en duché. 114
CHAP. III. Des ducs de Bourgongne, ayeulx
de l'archeduc Philippe d'Austriche, descen-
dus de la maison de France, avec autres
choses consernantes l'antiquité de Flandres. 127

[ocr errors]

CHAP. V. Comment les ducs de Bourgongne et de Bourbon s'assemblerent à Chalon sur Sosne, pour appaiser une querelle entre Jaques de Chabannes et Jehan de Grantson: et comment le duc Louys de Savoye et sa femme visiterent le duc de Bourgongne. Page 294 CHAP. VI. De la cause, qui meut le duc de Savoye à visiter le duc de Bourgongne : et de quelques autres petites particularités. 300 CHAP. VII. Comment Federic roy des Rommains, et le bon duc Philippe de Bourgongne se veirent et festeyérent en la vile de Be

[ocr errors]

sançon.

307

316

CHAP. VIII. De quelques festes et ebatemens en la maison du bon duc Philippe : comment l'empereur de Constantinople luy envoya demander secours contre les Turcs : et comment la duchesse de Luxembourg veint vers iceluy duc, pour avoir aide contre la rebellion de ses sugets. CHAP. IX. Comment tréze gentilshommes de la maison du duc de Bourgongne teindrent le pas d'armes à tous venans, pres Digeon, en une place, nommee l'Arbre Charlemaigne. 322 CHAP. X. Comment le bon duc Philippe gaigna plusieurs places en la duché de Luxembourg. CHAP. XI. De ce qui fut parlementé, sur la querelle de Luxembourg, entre le duc de Bourgongne et les Saxons.

CHAP. XII. Comment les Bourgongnons surprirent la vile de Luxembourg par eschelles :

363

377

400

408

427

et comment le duc de Bourgongne fut maistre de tout le reste. Page 387 CHAP. XIII. Comment le duc de Bourgongne se retira en ses païs de Brabant et de Flandres: et comment la duchesse ala visiter la royne de France. CHAP. XIV. Comment le signeur de Ternant, chevalier de la Toison d'or, fit armes à pié et à cheval, contre Galiot de Baltasin, chambrelan du duc de Milan. CHAP. XV. Comment le bon duc Philippe de Bourgongne teint la solennité de la Toison d'or en sa vile de Gand. CHAP. XVI. Comment Jaques de Lalain et Jehan de Bonniface firent armes à pié et à cheval devant le duc de Bourgongne. CHAP. XVII. Comment Jaques de Lalain fit armes en Escoce, et de plusieurs autres particuliarités en la maison de Bourgongne. CHAP. XVIII. Du pas de la Pélerine, tenu par le signeur de Haubourdin: et des armes faictes entre le signeur de Lalain et un Anglois, devant le duc de Bourgongne. CHAP, XIX. Comment le signeur de Haubourdin, continuant son entreprise du pas de la Pélerine, fit armes contre le bastard de Bearn. CHAP. XX. Comment dom Jaques de Portugal, neveu de la duchesse de Bourgongne, veint à refuge vers le bon duc Philippe.

FIN DU NEUVIÈME VOLUME.

438

445

455

464

469

« PrécédentContinuer »